piątek, 27 stycznia 2017

Rozgrzewający gulasz z imbirem





Obiad, który w ostatnich dniach trzymał mnie przy życiu z powodu grypy. Jedyny posiłek, który przechodził mi przez gardło. Bardzo smaczny i intensywny w smaku gulasz do którego najczęściej dodaję kaszę orkiszową, mieszam i powstaje mi rozgrzewająca zupa gulaszowa z kaszą :) 


Składniki:

  • 1200 g mięsa gulaszowego ( ja użyłam chudej szynki)
  • 2 średnia cebule
  • 2 małe marchewki
  • 2 puszki pomidorów bez skóry
  • 2 cm świeżego imbiru
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki papryki słodkiej w proszku
  • 1 łyżeczka papryki ostrej
  • 1 łyżeczka kminku
  • Sól do smaku
  • 4 łyżki oleju


Przygotowanie:
Umyte mięso kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy dwie łyżki oleju i wrzucamy mięso, doprawiamy paprykami i kminkiem, smażymy do momentu gdy woda wyparuje, wtedy dodajemy starty imbir, czosnek i pokrojoną w plasterki marchewkę, wszystko razem podsmażmy na rumiany kolor. Podsmażone mięso przekładamy do większego garnka. Na tej samej patelni podsmażamy pokrojoną w piórka cebulę, gotową dodajemy do mięsa. Całość zalewamy 2 puszkami pomidorów. Doprawiamy solą do smaku i dusimy pod przykryciem na małym ogniu przez 30 min. Po tym czasie możemy( lecz nie musimy w zależności jaką gęstość lubimy)  dodać szklankę wody i dusić dalej przez kolejne 30 min.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz