wtorek, 8 kwietnia 2014

Strogonow

Zacznę od tego, że tradycyjny strogonow powinien być z wołowiny, ale po ostatnich przejściach  z wołowiną  raczej jej unikam, alergia :(  I co tu zrobić, gdy masz akurat  chęć na tego typu gulasz. Zamieniłam mięso wołowe na  wieprzowe  dodałam tradycyjnie dużą ilość  pieczarek, ogórka
konserwowego, doprawiłam i wyszedł mi całkiem przyzwoity strogonow.

Czas przygotowania: 90 min.
Stopień trudności; łatwe
Składniki:
800g polędwicy wołowej lub bardzo chudej szynki wieprzowej
500g pieczarek
2 cebule
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki mąki 
1 litr bulionu mięsnego
2 duże ogórki kiszone
1 łyżeczka startego świeżego imbiru
1 łyżeczka papryki słodkiej 
0,5 łyżeczki kminku mielonego
1 łyżka musztardy sarepskiej 
1 łyżka śmietany 18%
Sól i pieprz do smaku 
Olej do smażenia

Przygotowanie;
Mięso myjemy i kroimy na cienkie paski, posypujemy mąką i podsmażamy na rozgrzanym oleju, pod koniec smażenia doprawiamy solą, pieprzem, papryką i kminkiem. Całość chwilę dusimy i przekładamy do większego garnka. Na tej samej patelni podsmażamy pokrojoną w piórka cebulę i starty imbir, dokładamy do mięsa. Pieczarki kroimy w grubsze plastry, podsmażamy na patelni i dodajemy do mięsa. Całość zalewamy bulionem mięsnym ( ja użyłam z kostki knorr ) Dodajemy przecier pomidorowy i dusimy do miękkości(ok.45min.) Pod koniec duszenia dodajemy pokrojone w kostkę ogórki i łyżkę musztardy, ewentualnie  można doprawić jeszcze papryką. Opcjonalnie można zaciągnąć (zahartowaną ciepłym strogonowem) śmietaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz