niedziela, 6 kwietnia 2014

Sernik z pianką

 Moim zdaniem najlepszy przepis na sernik z pianką, nie znam  lepszego, dostałam go od mojej dobrej koleżanki, z którą razem pracowałam. Po spróbowaniu  stwierdziłam, że nigdy nie jadłam lepszego sernika. Poza tym jest bardzo prosty w wykonaniu skoro mi się udał za pierwszym razem to każdemu się uda. Taki mięciutki i rozpływający się sernik na zbliżające się święta.
Polecam 




Składniki: (blaszka25/40)
 Spód:
200g masła
2 szkl. mąki 
2 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
4 łyżki cukru 
Wszystkie składniki zagniatamy razem, ciasto wstawiamy do lodówki na 30 min. Po tym czasie ciastem wykładamy spód blaszki i zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez 15 min. 

Masa serowa:
1kg twarogu sernikowego - duże wiaderko
2 szkl. mleka
0,5 szkl. cukru kryształu 
0,5 szkl. cukru pudru
1 jajko
5 żółtek
1/2 szkl. oleju
2 budynie śmietankowe
 Jajko oraz żółtka ucieramy z cukrem na puszystą pianę, dodajemy twaróg, mleko, olej, budynie, razem miksujemy. Masę wylewamy na podpieczony spód i pieczemy przez 45 min. w temperaturze 180 stopni, w między czasie możemy ubić pianę.
 Pianka:
5 białek
5 łyżek cukru pudru
Białka ubijamy a pod koniec ubijania dodajemy cukier. Po 45 minutach pieczenia ciasta, pianę wykładamy na wierzch i pieczemy przez 10 minut.





Wielkanocne Smaki - edycja IV

1 komentarz: