piątek, 6 października 2017

Kurczak z warzywami w sosie curry


Wystawiam kolejną propozycję dania orientalnego ponieważ ostatnio i chyba tak naprawdę zawsze uwielbiałam tego typu dania - tylko ze względu na dzieci ( oni jak na razie takich dań nie ruszają) nie mogę sobie na nie pozwolić za często. Danie odbiega od naszej kuchni polskiej daleko, co mnie osobiście cieszy - bo mam dosyć codziennych kotletów i raz na jakiś czas żądam czegoś innego, a po zjedzeniu takiej porcji kurczaka z warzywami i ryżem mam czyste sumienie, że nie obżarłam się za dużo i zawsze trochę  zdrowiej.

Składniki:
1 pierś z kurczaka
1 cukinia
1 papryka żółta
1 papryka czerwona
2 garście fasolki szparagowej zielonej
200 ml mleczka kokosowego
2 łyżeczki curry w proszku
2 ząbki czosnku
Świeży imbir ok. 0,5 cm
2 łyżki oleju
Papryka chilli według uznania ja dodaje ok. 1/4 łyżeczki i jest ostre.
Ryż do podania

Przygotowanie:
Mięso myje oczyszczam i kroję w kostkę, doprawiam curry i odstawiam na 30 min.
W tym czasie przygotowuję warzywa, czyli myję oczyszczam i kroję według uznania.
Rozgrzewam patelnie z olejem, wrzucam mięso i posiekany czosnek, razem podsmażam przez ok. 7 min. następnie dodaje warzywa i resztę przypraw i podsmażam kolejne 7 min.
Podsmażone warzywa i mięso zalewam mleczkiem i dusze wszystko razem  na małym ogniu do momentu, aż warzywa zmiękną a sos lekko zgęstnieje. Podaje z ryżem

2 komentarze:

  1. Ja mieszkam w Warszawie i od jakiegoś czasu korzystam z usług tej firmy https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-warszawa jeśli chodzi o diete pudełkowa. moim zdaniem mają na prawde bardzo dobrej jakości usługi i co najważniejsze niedrogie. Osobiście polecam sprawdzić jak działają bo warto. Między innymi kurczak z warzywami jest często w ofercie :)

    OdpowiedzUsuń