wtorek, 19 stycznia 2016

Risotto z kaszy pęczak

Jakiś czas temu podpatrzyłam ten przepis w programie pana Makłowicza. Strasznie mi się spodobał, bo uwielbiam kasze różnego rodzaju tylko, że on takie risotto robił z produktów regionalnych, które u nas są niedostępne. Niewiele myśląc poszłam do pierwszej lepszej sieciówki, kupiłam produkty i zrobiłam przepis według siebie. Muszę powiedzieć- bardzo dobre :)


Składniki:
  • 400 g kaszy jęczmiennej pęczak
  • 35 dag boczku wędzonego surowego 
  • 2 małe marchewki
  • 1 cebula 
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 lampka białego wina 
  • ok. 1 l bulionu
  • 15- 20 dag sera Grana Padano 
  • Łyżka masła klarowanego
  • Pieprz do smaku

Kaszę namoczyć - ja zrobiłam to na noc.
Na patelni rozgrzać masło i zeszklić na nim pokrojoną w kostkę cebulę i posiekany czosnek.
Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy razem z cebulą.
Marchew kroimy w słupki dorzucamy do składników na patelni, smażymy jeszcze chwilę i dokładamy odcedzoną kaszę, całość podsmażamy do momentu, gdy kasza zrobi się szklista.
Zalewamy kieliszkiem wina, mieszamy i czekamy aż płyn wyparuje.
Kaszę zalewamy 1/4 przygotowanego bulionu, mieszamy od czasu do czasu i czekamy aż kasza wchłonie cały płyn. Czynność powtarzamy aż kasza zmięknie, całość będzie kleista i osiągnie pożądany efekt.
Na koniec posypujemy startym serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz