sobota, 21 lutego 2015

Bitki schabowe w sosie


Miały być tradycyjne schabowe, ale że moje  dzieciaki uwielbiają wszystko, co w sosie zrobiłam tradycyjne bitki przyprawione według Roberta Makłowicza a sosik powstał praktycznie sam wystarczyło, że do oryginalnego przepisu dodałam trochę więcej wody.


Składniki:
  • 70dag schabu  sześć 1,5 cm kotletów
  • 2 duże ząbki czosnku
  • Sól i świeżo mielony pieprz
  • 3 listki laurowe 
  • 2 łyżki oleju
  • 0,5 łyżki mąki pszennej 
  • 0,5 łyżki mąki ziemniaczanej


Przygotowanie:
Pokrojone kotlety przykrywamy woreczkiem foliowym i  rozbijamy z dwóch stron.
 Doprawiamy solą, pieprzem i nacieramy wyciśniętym czosnkiem, odstawiamy na godzinę do lodówki.
Kotlety podsmażamy na oleju po 6 min. z każdej strony.
Zalewamy do połowy wodą, dodajemy listki laurowe i gotujemy pod przykryciem przez 1,5 godziny, mięso powinno rozpadać się.
Obie mąki rozprowadzamy w niewielkiej ilości zimnej wody i zagęszczamy sos.
 Ja swoje bitki podałam z ziemniakami i sałatą lodową polaną octem balsamicznym.

1 komentarz: