wtorek, 4 lutego 2014

Krokiety z kaszą

Smak krokietów chodził za mną już od jakiegoś czasu, ale z mięsem czy z kapustą to jakoś mi się znudziły, więc postanowiłam poeksperymentować i zrobić farsz bardziej regionalny. Udało mi się wyczarować krokiety z kaszą gryczaną z dodatkiem twarogu i sera żółtego a efekt był taki, że wszystkie krokiety zostały zjedzone.



Czas przygotowania: 80 min.
Stopień trudności:  średni

Składniki:
Ciasto ( 20 krokietów)
2 szkl. mąki pszennej
1 jajko
1 szkl. mleka
1 łyżka oleju
 Dodatkowo
2 jajka
2 łyżki mleka
3 łyżki bułki tartej
Olej do smażenia
Farsz:
1 woreczek  kaszy gryczanej ugotowanej według przepisu.
10 dag sera twarogowego półtłustego
20 dag sera żółtego
1 jajko
1 łyżka natki pietruszki
1 cebula
Sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Ciasto na naleśniki zmiksuj zaczynając od składników mokrych.
Z przygotowanego ciasta usmaż cienkie naleśniki.
Pokrojoną drobno cebulę zeszklij na oleju. Wymieszaj z ugotowaną kaszą.
Twaróg pokrusz a ser żółty zetrzyj na tarce. Dodaj do reszty farszu.
Do farszu dodaj jajko, natkę pietruszki, dopraw solą i pieprzem i razem wymieszaj
Naleśniki smaruj przygotowanym farszem, zwiń w rulon, podwijając brzegi do środka.
Krokiety zanurz w roztrzepanym jajku z mlekiem, obtocz w bułce i smaż z każdej strony na złoty kolor.








2 komentarze:

  1. Z takim farszem jadłam kiedyś pierogi. W krokietach też musi smakować wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po raz pierwszy jadłam krokiety z kaszą ;),,.. są dobre ale zdecydowanie wole krokiety z kapustą i grzybami,. są przepyszne,..

    OdpowiedzUsuń