wtorek, 18 grudnia 2012

Sałatka śledziowa


Jedno z  dań bez którego  niektórzy nie wyobrażają sobie świąt Bożego Narodzenia. Ja szczerze  mówiąc nie przepadałam  za sałatką śledziową, aż  do dziś. Zawsze jadłam ją w formie  warstwowej, co nie smakowało  mi zbyt dobrze. Natomiast w tej kompozycji jest zupełnie inna. Sposób podania podpatrzyłam, ale przepis jest mój. Polecam wszystkim miłośnikom śledzi .

Składniki:
-  4 płaty śledziowe (matias w oleju)
-  4 ogórki kiszone
-  3 duże ziemniaki ugotowane w mundurkach
-  3 średnie buraczki ugotowane i starte na tarce 
-  0,5 białej części niedużego pora
-  koperek
- 3 łyżki jogurtu naturalnego
- 1 łyżka majonezu
-  1 łyżkę oleju  rzepakowego, pieprz

Zaczynamy od odsączenia śledzi z oleju-ja kładę je na ręczniki kuchenne. Między czasie obieramy ziemniaki i kroimy  wszystkie warzywa w kostkę . Dodajemy śledzie , koperek , jogurt i majonez . Przyprawiamy pieprzem i mieszamy. Buraczki doprawiamy olejem i pieprzem . Sałatkę układamy na płaskim talerzu na przemian i dekorujemy koperkiem .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz