czwartek, 21 sierpnia 2014

DROŻDŻÓWKA Z MALINAMI

 Najlepszą drożdżówkę jaką jadłam w życiu piekła moja babcia taką bardzo żółtą i mokrą w smaku, popijaną świeżym mlekiem. Smak, którego nigdy się nie zapomina . Do mojej dodałam podwójną porcję kruszonki i kwaskowate maliny zjedliśmy całą i  to na ciepło. Jak na moje zdolności do pieczenia ciast.:) 
wyszła mniam:)





 Składniki:(forma 20/30cm)
 ciasto:
  • 400g mąki
  • 200ml mleka
  • 100g cukru
  • 100g masła
  • 1 jako całe
  • 2 żółtka
  • 30g drożdży 
  • szczypta soli
  • 500 g malin  
Kruszonka:
  • 200g mąki 
  • 120g cukru
  • 100g masła


Przygotowanie:
  • Drożdże pokrusz w misce dodaj łyżkę cukru, 1 łyżkę mąki oraz połowę letniego mleka. Rozczyn wymieszaj przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia. 
  • W tym czasie zrób kruszonkę; mąkę wymieszaj z cukrem dodaj posiekane zimne masło, zagnieć opuszkami palców, wstaw do lodówki. 
  • Mąkę przesiej do miski, wsyp pozostały cukier i sól, dodaj jajko, żółtka, rozczyn, resztę mleka i roztopione masło, wymieszaj i wyrabiaj przez 10 min. na gładkie ciasto. ( w razie potrzeby można dodać odrobinę mleka lub mąki) 
  • Formę do pieczenia wyłóż papierem do pieczenia, natłuść i przełóż ciasto, rozprowadź po całej powierzchni  formy, odstaw do ponownego wyrośnięci ( powinno podwoić swoją objętość)
  • Na koniec posyp owocami i przygotowaną kruszonką.
  • Wstaw do nagrzanego piekarnika, piecz przez 45-50 min. temperaturze 180 stopni.C 

3 komentarze: