środa, 9 listopada 2016

Curry z kurczaka



 Najlepsze curry z kurczaka jakie jadłam do tej pory. Ten smak chodził za mną już od dawna tylko jakoś nie mogłam się zebrać i zrobić. Bardzo smaczne, kremowe, i dość ostre w smaku curry z kurczaka. Przepis pochodzi w większości z tego, co sobie wymyśliłam i ułożyłam w głowie. Zmodernizowałam go tylko śmietanką i pastą curry, którą udało mi się zakupić bardzo tanio.  
Gorąco polecam :)

Składniki dla 4 osób

  • 4 połówki piersi z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 2 łyżki czerwonej pasty curry
  • 200ml mleczka kokosowego
  • 2 łyżki śmietanki 18 %
  • 1/4 łyżeczki papryki ostrej
  • 1 łyżeczka kurkumy 
  • 1 łyżeczka curry w proszku
  •  2 cm startego imbiru 
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki  oleju
  • Ryż do podania 
  • Świeża  kolendra

Przygotowanie:
  • Mięso kroimy w dużą kostkę, doprawiamy solą, papryką ostrą, curry w proszku, kurkumą, dodajemy olej, mieszamy i odstawiamy na godzinę do lodówki.
  • Na patelni podsmażamy cebulę, dodajemy przeciśnięty czosnek, starty imbir, pastę curry i mięso, razem podsmażamy ok 5-7 min. 
  • Całość zalewamy mleczkiem kokosowym, gotujemy na bardzo wolnym ogniu przez ok 10 min. aż sos zgęstnieje, wyłączamy i odstawiamy na chwilę do przestygnięcia.
  • Dodajemy śmietanę. opcjonalnie można zagęścić sos 1 łyżką mąki ziemniaczanej lub kukurydzianej rozprowadzonej w niedużej ilości zimnej wody. 
  • Podajemy z ryżem i posypujemy świeżą kolendrą. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz