czwartek, 10 października 2013

Tarta z kiełbasą i brokułem

 Miłośniczką tart wytrawnych nie jestem, ale lubię zjeść od czasu do czasu coś innego. Jest to moja pierwsza tarta, którą zrobiłam i muszę powiedzieć, że jestem z niej dumna i nie mogę się doczekać, kiedy zrobię następną a myślę, że będzie to wersja ze szpinakiem.
Po prostu muszę jej spróbować:)

Składniki: (na tartę średnicy 24 cm)

1 pełna szklanka mąki pszennej
80g schłodzonego masła
1 jajko
1 łyżeczka soli
1 łyżka wody
Nadzienie:
30dag kiełbasy krakowskiej lub swojskiej
1/2 brokuła
150g śmietany 18%
3 jajka
2 średnie cebule
 Przyprawy:sól, pieprz, zioła

Przygotowanie:
1. Mąkę przesiej, usyp kopczyk i zrób w nim wgłębienie, dodaj masło pokrojone w kostkę, sól i wbij jajko. Zagarniaj palcami mąkę do środka, rozcierając ją z masłem.
2. Wlej łyżkę wody i szybko połącz składniki w jednolitą masę.
3. Zawiń kulę ciasta w folie spożywczą i włóż na godzinę do lodówki.
4. Rozwałkuj ciasto na placek o średnicy nieco większej niż średnica formy. Zawiń ciasto na wałek i przenieś do formy. Wyłóż dno i boki formy ciastem. Spód tarty podziurkuj widelcem i odstaw do lodówki.
5. Kiełbasę obierz ze skóry i pokrój w kostkę i plasterki.
6. Różyczki brokuła blanszuj (Zanurz we wrzątku na ok minute )
7. Cebulę pokrój w piórka i zeszklij na patelni.
8. W misce połącz śmietanę z jajkami  i dodaj kiełbasę pokrojoną w kostkę, dopraw solą, pieprzem i ziołami.
9. Dno tarty wyłóż cebulą, brokułami i zalej śmietanową mieszanką. Udekoruj plasterkami kiełbasy.
10. Zapiekaj w rozgrzanym piecu do 190 stopni przez 30 min.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz