piątek, 28 marca 2014

Makaron z owocami morza


 Mój syn należy do tych osób które, lubią to co nowe i nieznane - może i dobrze :) bo ostatnio wymyślił sobie, że będzie jadł owoce morza z makaronem. Na początku byłam sceptycznie nastawiona do jego pomysłu, ale gdy już przyrządziłam makaron, trochę z przepisu na opakowaniu, trochę według siebie i spróbowałam - z zamkniętymi oczami : ) To muszę mu podziękować.
 Od dziś to mój makaron numer jeden.

Czas przygotowania: 20min.
Stopień trudności: łatwe


Składniki:
  • 250g mieszanki morskiej
  • 200g makaronu spaghetti
  • Garść oliwek czarnych
  • 1 łyżka masła
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • Pęczek natki pietruszki
  • Odrobina chili lub pieprzu cayenne

Przygotowanie:
Makaron gotujemy według przepisu. Owoce morza płuczemy i odsączamy na sicie. Na patelni rozgrzewamy masło i dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, chwilę podsmażamy i dodajemy owoce, smażymy 2 minutki i dodajemy pokrojone oliwki, połowę pietruszki, 2 łyżki sosu sojowego i odrobinę papryki chili, mieszamy, dodajemy ugotowany makaron, znowu mieszamy, przykrywamy pokrywką i dusimy na minimalnym ogniu ok 5min. Gotowe






1 komentarz: