niedziela, 1 grudnia 2013

Ciasto shrek


Moja propozycja na świąteczny deser. Ciasto dość mocno popularne, chociaż sama nie zdawałam sobie z tego sprawy dopóki nie wpisałam nazwy w wyszukiwarkę. Moje źródło to moja bardzo dobra koleżanka i to już kila dobrych lat temu dała mi ten przepis. Myślę, że popularność zdobył dzięki swojemu niezwykłemu smakowi, który trafia w gusta nie tylko dzieci.

Składniki na biszkopt:
4 jajka 
1/2 szkl. mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szkl. cukru
Cukier waniliowy
2 łyżeczki  proszku do pieczenia
Białka utrzeć z cukrem. Dodać  żółtka, mąki, cukier waniliowy i proszek do pieczenia, wymieszać.
Ciasto przelewamy do wysmarowanej formy i pieczemy przez 30 min. w 180 stopniach. Studzimy

 Warstwa pierwsza 
1 zielony kubuś lub pysio
3 budynie śmietankowe
Budynie wymieszać z kubusiem i zagotować. Ciepłą masę wykładamy na biszkopt i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.

Warstwa druga 
2 paczki delicji 
Ciastka wykładamy na przestudzone ciasto.

Warstwa trzecia
2 galaretki zielone
0,5 l śmietany 30% lub śnieżka
Galaretki rozpuścić w szklance gorącej wody i ostudzić. Śmietanę ubić a pod koniec dodajemy lekko ściętą galaretkę. Gotową śmietanę wykładamy na wystudzone ciasto.


 Warstwa czwarta 
2 zielone galaretki 
Przygotować według przepisu. Wystudzoną i lekko ściętą galretkę wlewamy na wierzch ciasta. Wstawiamy na co najmniej  30 min. do lodówki i Gotowe 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz