wtorek, 10 grudnia 2013

Śledzie po grecku


 Przepis na śledzie jest pani Ewy Wachowicz. Zobaczyłam go kiedyś w telewizji i bardzo mnie zainspirowało połączenie warzyw z koncentratem. Robiłam go już dwa razy z tym, że za pierwszym razem kupiłam śledzie gotowe marynowane i stwierdziłam, że są zbyt ostre w smaku dla tego teraz kupiłam śledzie solone i zamarynowałam je sama. Efekt był dużo lepszy.


Składniki:
50 dag śledzi solonych
4 średnie marchewki
2 duże cebule
2 czubate łyżki koncentratu pomidorowego
Garść rodzynek
0,5 szkl. oleju

Przygotowanie:
1.Śledzie namoczyć w zalewie ( Zagotować 1 l wody z liściem laurowy, zielem angielskim i dwiema łyżkami cukru. Zestawić z ognia i dodać ocet. Zalewa powinna być słodko kwaśna. Gotową zalewą zalać śledzie i odstawić na 2 dni do lodówki)
2. Marchew ugotować na pół twardo. Obrać i zetrzeć na tace.
3. Cebulę obrać i pokroić w piórka.
4. Na patelnie wlać olej, dodać cebulę i lekko poddusić( ma być na pół surowa) Zestawić z ognia.
5. Dodać marchew, koncentrat i rodzynki, wymieszać.
6 Śledzie pokroić w centymetrowe paski i wymieszać z zimnymi warzywami. Wstawić do lodówki na noc.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz